say no to face towel

Aku nk share sikit tips kecantikan 
*perasan mcm la muka aku nie cantik๐Ÿ˜…

kalau korang jenis dah mcm2 pakai produk untuk jeramat tapi
 jerawat muka asyk naik jek. 
korang kena tngk mana silap nye, 
produk ke? makanan ke? or cara korang penjagaan diri?
pasal produk or pemakanan aku x nk cter sbb diri korang lagi tau mcm mana kan.


TAPI aku nk cter  pasal tuala muka @ face towel. 
kalau korang ada guna tuala muka especially lelaki yg selalu nmpk
1 tuala untuk bdn n muka ๐Ÿ˜…
kalau ada buat mcm nie
PLEASE STOP ✋ 
sebab korang x nmpk berapa banyak bakteria yg ada pada tuala tu.
da la buat lap muka pas tu bdn pulak
mana la jerawat tu x naik.
aku ckp mcm nie sbb 
adik laki aku n kwn lelaki aku selalu buat mcm nie๐Ÿ˜Œ
Then bising jerawat naik sana sini. 

Tapi biasa kalau pmpn die ada 2 tuala, muka n badan.
Tapi aku pun x suggest kan guna tuala tu. 
my advice is kalau da cuci muka tu bia je muka tu kering dgn sendri
mcm kite ambik wuduk. Bia je naturally kering
da kering bru la pkai meakup.
or kalau lmbt kering pakai la tisu pakai buang sbb die x simpan or 
kepam2 bakteria tu.
kalau nk jugak pakai tuala boleh tp hari2 kena cuci ye. 
Kalau aku mmg bia kering jek. 
jerawat ada jugak naik tp normal bile time nk period ๐Ÿ™†‍♀️
cuba korang try insyaallah sikit2 jerawat tu akan hilang. 
sbb adik lelaki n kawan lelaki aku cakap bekesan. So aku share kat korang supaya aware. 
tapi kalau x hilang jugak jgn mrh itu cuma suggestion aku jek
or korang boleh la refer doktor untuk mslah jerawat yg teruk
tukar2 produk pun bahaya.
jgn terpengaruh dgn advertisment rujuk pada yg pakar dulu. 

Sekian bebelan hari nie, bye..


Comments