Ciri-ciri Lelaki Yang TIDAK serius dalam perhubungan




*sumber dari abg google


Aku ada ternampak seorang instafemes ini die share tips nak tahu boyfriend curang or not. So aku terpikir nak cerita pengalaman aku maybe ada sikit related situasi korang or not.

Aku dah kenal dengan beberapa lelaki kenal melalui kawan/ media social. Lelaki nie senang je kita nak detect perangai buruk die sebab ape aku cakap macam nie sebab kita sebagai perempuan kita ada kelebihan "sixth sense" gituuu... hahaha..

Ciri- ciri lelaki yang berpotensi curang dalam perhubungan adalah:

1. Lelaki Misteri @ Lelaki Chipsmore

Lelaki kejap ada kejap tak ada macam chipsmore tu, yang macam nie BAHAYA uolls!! Sebabnya mereka ini mungkin sudah pun mempunyai teman wanita, dah bertunang or berkahwin even worse kalau dia sebenarnya sudah mempunyai ANAK!! OMG!!! Tak tau la kalau korang jenis suka "laki"orangkan. Biasanya lelaki misteri nie dia suka sorokkan something sama ada media sosial, 2nd phone, tempat tinggal dll.. Girls if you feel he hide something after 1 month you know him, please move to another guys if NOT things will be getting worst!! If you still want to "korek" what he hide I hope you will not get hurt. GOOD LUCK!

2. Susah nak Whatsapp.

Ada setengah lelaki yang tak suke whatsapp or even media sosial. Aku tak tahu la die dari Bumi or Pluto, come on la tak suke fb/ig its ok tapi kalau ko tak nak balas whatsapp itu suspicous hokay!! Sekarang smua keja ada group whatsapp sendiri. Tak kan nak balas whatsapp or say hi every morning pun susah!! Bukan kena 24 hrs whatsapp je paham la masing2 ada keje aku pun fedup la kalau dok whatsapp je kan. "Sorry you I busy sangat keje I memang macam nie tak pengang phone" SORRY alasan busy tu dah basi hokay!! Main game boleh pulak tak busy! so girls, lelaki yang macam ini memang tak serious pun dengan korang.. bye bye lelaki macam nie... next....

3. Suka mencari alasan

Bila ajak dating or keluar temankan kemana-mana or mintak tolong macam-macam alasanlah tercipta yang pelik-pelik pun ada. Lelaki yang serius nak kenal dengan korang dia tak kisah pun nak teman korang pergi mana-mana or tolong korang if ada emergency. Lelaki yang serius dengan relationship jugak dia tak takut nak jumpa parents korang.

                                                  
*sumber dari abg google
4. Romantik

Aku tak berapa suka dengan lelaki romantik nie sebab bukan jiwa aku tapi pernah la jugak keluar dengan lelaki macam nie. Biasanya mulut manis semanis-manis gula, perbuatan romantik & pickup line tak lepas dari mulut nie, kita pun syok jek. Then lepas tu tak couple pun sebab lepas keluar tu nampak dia try awek satu opis yang lain.. Ok laki macam nie SILA LUPUS!! Cari la lelaki yang boleh accept perangai pelik ko & gelak ikhlas dengan joke bodoh kau confirm kau akan rase selesa dengan die.

5. Kurang Mendengar

Kita sebagai perempuan nie banyak benda yang kita nak cakap nak share dengan pasangan kita. Kalau lelaki yang banyak cakap nie jenis nak kita dengar citer dia jek aduhai sila la berubah, Pada aku jenis lelaki macam ini dia tak kisah pun tentang kita buat apa dia nak mendengar or ambil berat betulkan! Bila berpasangan ini kita kena saling melengkapi baru la hubungan semakin bahagia.


Actually banyak laki aku nak cerita tapi tak nak la takut kaum adam tak suka. Nasihat aku,  pada yang masih mencari jodoh & jumpa lelaki yang pelik-pelik/mencurigakan DONT GIVE UP sebab diaorg datang dalam hidap ko for a reason or lesson! Take it positive, jaga diri, berdoa & percayalah Allah akan pertemukan korang dengan yang "the right one".

*sumber dari abg google


Comments