Snipping Tools - Screenshot Dengan Mudah

Snipping tools adalah screenshot dari Microsoft Windows so yang ada PC/Laptop bolehlah guna kemudahan ini. Aku tak tahu la kalau korang dah lama tahu pasal tools nie. Macam aku baru je tahu tahun nie, kerja aku pun jadi makin mudah.

So aku nak sharekan step-step nak gunakan tools ini bagi korang yang tak tahu/ baru dengar pasal tools ini.

1. Search "Snipping Tools"

2. 


Lagi senang korang buka page yang korang nk screenshot.

3. Contohnya aku nk screen shot harga Medium Coklat Kek itu.
Click "New" - Then Crop.


4. Lepas crop kita boleh edit tambah highlight / remarks 

5. Then Click Copy - Paste lah dekat mana-mana yang korang nak. 


Senang bukan.. kalau korang ada jumpa tools lain yang boleh memudahkan kerja boleh share dengan aku. 


Comments